سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 اردیبهشت 1388 -

المپیک هنرهای رزمی، 10 مردادماه

دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 6:55 عصر
المپیک هنرهای رزمی، 10 مردادماه
دبیر کل کمیته ملی المپیک از آغاز المپیک هنرهای رزمی در دهم مردادماه خبر داد.
بهرام افشارزاده در گفت و گو با فارس اظهار داشت: هنوز شورای المپیک آسیا به طور رسمی زمان جدید برگزاری این مسابقات را اعلام نکرده است؛ اما ما خود پیگیر این مسئله بودیم.
وی تاکید کرد: در تماسی به که با آنها داشتیم اعلام کردند که این رقابت ها به 10 مردادماه موکول شده و تا 20 همان ماه ادامه می یابد.
افشارزاده افزود: برگزاری المپیک نوجوانان در اواخر تیرماه در سنگاپور به قوت خود باقی است و تغییری نخواهد کرد.
وی درباره تداخل برنامه المپیک هنرهای رزمی با مسابقات رسمی رشته های مختلف گفت: به هرحال این مسابقه از اهمیت ویژه ای برایمان برخوردار است و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم با قدرت در آن شرکت داشته باشیم.
دبیر کل کمیته المپیک خاطرنشان کرد: تیم هایی که ترکیبشان تغییر کرده است هفته آینده اسامی را به کمیته المپیک ارسال خواهند کرد.

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


هنرهای رزمی چینی

دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 6:51 عصر

هنرهای رزمی چینی

هنرهای رزمی چینی (به انگلیسی: Chinese martial arts) شامل تمامی سبکهای هنرهای رزمی می باشد که از چین سرچشمه می گیرند.

کونگ فو و ووشو عبارات عمومی هستند کههنرهای رزمی چینی (به انگلیسی: Chinese martial arts) شامل تمامی سبکهای هنرهای رزمی می باشد که از چین سرچشمه می گیرند.

کونگ فو و ووشو عبارات عمومی هستند که به مرور زمان مترادف با هنرهای رزمی چینی شده اند. هر چند این دو عبارت تفاوت بسیاری در اصل معنایی با یکدیگر دارند. هر کدام از این دو لغت می تواند سنت های متفاوتی از هنرهای رزمی را توصیف کند و حتی می تواند در مفهومی غیر از هنرهای رزمی استفاده شود.

در محاورات عادی، کونگ فو (یا گانگ فو) اشاره به هر دستاورد شخصی یا مهارت پیچیده دارد. در مقابل ووشو یک عبارت دقیق تر است که دلالت بر هر گونه فعالیت رزمی دارد. به علاوه عبارت ووشو امروزه به اسمی برای یک ورزش مدرن شبیه به ژیمناستیک تبدیل شده است که شامل مبارزه و فرم های با سلاح (تالو) و بدون سلاح چینی می باشد. به مرور زمان مترادف با هنرهای رزمی چینی شده اند. هر چند این دو عبارت تفاوت بسیاری در اصل معنایی با یکدیگر دارند. هر کدام از این دو لغت می تواند سنت های متفاوتی از هنرهای رزمی را توصیف کند و حتی می تواند در مفهومی غیر از هنرهای رزمی استفاده شود.

در محاورات عادی، کونگ فو (یا گانگ فو) اشاره به هر دستاورد شخصی یا مهارت پیچیده دارد. در مقابل ووشو یک عبارت دقیق تر است که دلالت بر هر گونه فعالیت رزمی دارد. به علاوه عبارت ووشو امروزه به اسمی برای یک ورزش مدرن شبیه به ژیمناستیک تبدیل شده است که شامل مبارزه و فرم های با سلاح (تالو) و بدون سلاح چینی می باشد.


نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]